Sterk Jr in Suriname

Kerst vieren in mijn zwembroek & met een cocktail in mijn hand.

Ho Ho Ho,

Het begint langzamerhand een rare gewaarwording te worden hier.Overal kerstlampjes, kerstversiering en kerstmuziek in en om Paramaribo.‘ Let is snow, let is snow, let is snow’ hoor je als je in hartje centrum loopt van Paramaribo. Volgens mij kunnen ze hier wel heeeeel lang wachten op sneeuw.Ik denk zelfs dat meer dan 80% van de inwoners nog nooit sneeuw in het echt heeft gezien, laat staan de helse kou kent die er bij komt kijken.Zelfs ik moet er op dit moment ook niet aan denken ;)Als het hier rond de 29 graden is, kan ik het al gelijk merken dat het kouder is.Zo zijn we afgelopen weekend nog wezen zwemmen in de stad, heerlijk in het zwembad met een cocktailtje. Maar naast ons een mooie versierde kerstboom en op de achtergrond goede oude kerstmuziek. En dan voor te stellen dat er in NL eindelijk weer centimeters sneeuw ligt. Tot aan hinderlijk toe.

Ook hier in Suriname is het sommige dagen hoofdpijn voor de kerstdagen.Druk, deadlines, kerst en oud&nieuw. Alles valt samen de in de laatste maand van het jaar. Zo heb ik de laatste dagen veel advertenties gemaakt voor verschillende kranten.Bijna elke dag verschijnt er wel een adv. van mij in de krant. O.a. van Dewar’s whisky of Grey Goose vodka (erg duur en vaak gedronken door beroemdheden).Ook ben ik bezig met een groot billboard die komt te staan bij Vliegveld Zanderij.Volgend jaar is Dewar’s whisky hopelijk een groter begrip in Suriname.

Zo is Dewar’s whisky (my artwork) ook al te zien op grote tv schermen in de stad, 1 bij een groot en duur hotel aan de waterkant en ook 1 op een tv midden in hartje centrum Paramaribo. “Dewar’s whisky - Genieten tijdens de feestdagen!”Omdat kerst en oud & nieuw vieren in Suriname anders is als in Nederland.Gaan we eerste kerstdag maar bbq’en met 20 stagiaires bij ons versierde huis aan de Kwattaweg. Daarna misschien uit naar een grote club. En 2de kerstdag naar een concert van Damaru (o.a. bekend van ‘tuintje in mijn hart’ samen met Jan Smit).Kerstavond hebben we een gala inclusief eten en drinken. En met oud op nieuw wordt het een lange dag in het centrum met feestvieren drinken en eten, heel veel eten.Alle Surinamers zeggen dat het een groot spektakel wordt, en dat de stad zwart is van de mensen (dat bedoel ik figuurlijk. :P ). We wachten dus in spanning af wat ons te wachten staat.

Bij deze wenst ik iedereen nog een keer fijne , koude, en witte feestdagen toe!

Groeten vanuit het kantoor van HEM Suriname. (ook lekker koel door de airco J )

Reacties

Reacties

Aafke!

Fijne feestdagen dan maar! k zal aan die coctails denken als ik hier met me warme chocolademelk voor de kachel zit!

Geranda

Hey! Ik ben wel een beetje jaloers op jullie dat jullie met de korte broek kerst gaan vieren, terwijl wij kluunend door de sneeuw naar stage gaan! Maar je mag ook wel een beetje jaloers op mij zijn, want ik maak hier het Glazenhuis mee, wat een happening! Dag en nacht staan er mensen op de Grote Markt, iedereen is helemaal in de ban van het Glazenhuis!! Ik moet nog een weekje in het nieuwe jaar werken en dan zit het er alweer op voor mij! Jij nog heel veel plezier daar en alvast prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!

xx Geranda

Jack

Mooi dat je je nog vermaakt daar, maar volgens mij mis je de stoere mannen uit Wierden! Niet te veel huilen als je aan ons denkt he?! En niet teveel COCKtails drinken! Fijne feestdagen en tot in 2010!

Ria

hallo Jan,
Zo allemaal te lezen en te horen gaat het geweldig met jou in Suriname! Met al die cocktails en whiskey dan is het toch één feest! Geniet ervan Jan!
Hele gezellige kerstdagen en een nog mooier 2010!

hartelijke groet uit het koude Nederland.
Albert en Ria

Jan @ Suri

@ Geranda:
Ja ik las het al op nu.nl over het glazenhuis. Dat moet ik dan helaas missen.. Ik moet nog tot de 24ste. Dus het begint al op te schieten met onze stage! Jij ook hele goede feestdagen nog en doe voorzichtig met de gladheid ;)
Tot over een paar weken @ de schoolbanken :S !

@ Jacky:
Ja tuurlijk mis ik die, maargoed om nu een heel dramatisch verhaal op deze site te gaan zetten is ook zo wat he ;) Ik koop deze weken nog een paar tissues en dan moet ik er wel door heen komen. Jullie ook nog veel sterkste met de afwezigheid van deze jongeman!!
Groeten uit suriname en doe voorzichtig met het vuurwerk en veel plezier in vjenne met old&nei

@ Ria:
Ja ik mag niet klagen hier! Ik kan nog een paar weken genieten van de hitte, het eten, drankjes en het mooie land. En dan weer terug naar het vertrouwde Wierden & Groningen. Ik hoorde dat Ellen ook weer terug is gekomen. Ze heeft vast en zeker ook veel mooie dingen meegemaakt!


Groetjes uit Paramaribo

Jochem

joo Schnatze! klinkt allemaal nog heel relaxed daar in Suri. hier is vann acht weer sneeuw gevallen. Gelukkig zijn de voorspellingen voor begin januari dat er nachten komen van -15 :s en er misschien weer een 11 stedentocht gereden kan worden ;) Vertel ze dat maar eens daar, geloven ze vast nooit :p Doe kalm an en een goede jaarwisseling alvast!!

Later

ans braakman

hoi Jan wij wensen je een heel goed 2010.
geniet zolang je nog kunt daar.
het aftellen naar ons sneeuwlandje is nu begonnen he?
je mist wel wat hoor.
groet ook van Johan.

albert

Hallo jan, nog een gezond en gelukkig nieuwjaar toegewenst,met het plezier zal het wel lukken daar.Wel een paar graden warmer daar.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!